2,873 θεάσεις

“Εξερευνώντας τον πλανήτη Κ40. Εισαγωγή στη ρομποτική με τα Lego® Mindstorms EV3.”

Αίθουσα: Εργαστήριο Η/Υ 2, Κτίριο Β, Σάββατο 28 Απριλίου 2018

Αφορά: Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Θέσεις: 18-20

Εκπαιδευτές: Φιλιππιάδης Γρηγόρης, Ruben Garcia Puente, δάσκαλοι, Ευρωπαϊκό Σχολείο Μονάχου


Σύντομη περιγραφή του εργαστηρίου:

Μικροί και μεγάλοι χρησιμοποιούμε καθημερινά μηχανές που έχουν προγραμματιστεί για να μας εξυπηρετούν. Κινητά, αυτόματοι πωλητές, τηλεοράσεις είναι μόνο μερικά απλά παραδείγματα. Τι κρύβεται όμως πίσω από αυτές; Πώς καταφέρνουν να αντιληφθούν τις επιθυμίες μας και να τις εκπληρώσουν; Η τεχνολογία μιλά τη δική της γλώσσα, τον κώδικα και τα εκπαιδευτικά πακέτα ρομποτικής δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν τον κόσμο του προγραμματισμού με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο. Συνεργάζονται, κατασκευάζουν, προγραμματίζουν και έχουν την ευκαιρία να υλοποιήσουν στόχους όχι μόνο από την επιστήμη της πληροφορικής, αλλά και από άλλα γνωστικά αντικείμενα.

Στόχος του εργαστηρίου είναι οι εκπαιδευτικοί:

  • να γνωρίσουν τα Lego Mindstorms EV3 – Education
  • να εξοικειωθούν με το Software
  • να εργαστούν σε ζεύγη προγραμματίζοντας και επιλύοντας προβλήματα.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα έχουν στη διάθεσή τους ένα μικρό όχημα, κατασκευασμένο με υλικά από το σετ LEGO® Mindstorms EV3 Education. Θα γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία του λογισμικού της Lego με τη βοήθεια του οποίου θα προγραμματίσουν το μικρό ρομπότ προκειμένου να μπορεί να διεκπεραιώσει διάφορες αποστολές στο πλαίσιο ενός υποθετικού διαστημικού προγράμματος. Θα χρησιμοποιήσουν τους δύο μεγάλους κινητήρες του σετ καθώς και τον αισθητήρα υπερήχων και αναγνώρισης χρώματος.

Παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να δουν παραδείγματα ενσωμάτωσης δραστηριότητων και από άλλα γνωστικά αντικείμενα.

Προϋποθέσεις συμμετοχής: Οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις χρήσης ηλεκτρονικούυΥπολογιστή.


 

Λίγα λόγια για τους εκπαιδευτές

Ο Γρηγόρης Φιλιππιάδης, MA in Media Education,  είναι δάσκαλος και ασχολείται με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Έχει εργαστεί σε ποικίλα προγράμματα του ΥΠΕΠΘ και ως επιμορφωτής ΠΕ70 στο έργο «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» (Α΄ και Β΄ Επίπεδο).

Από το 2012 εργάζεται ως αποσπασμένος δάσκαλος στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Μονάχου όπου παράλληλα με το διδακτικό έργο έχει αναλάβει την παιδαγωγική υποστήριξη του πρωτοβάθμιου κύκλου του σχολείου στο χώρο των Τ.Π.Ε., μεταξύ των άλλων και με επιμορφώσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού. Από το Σχολ. Έτος 2015/16 έχει οργανώσει εργαστήριο ρομποτικής για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας βαθμίδας του σχολείου και σε συνεργασία με τον Ruben Garcia Puente εισάγουν τους μαθητές στο χώρο του προγραμματισμού με την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών πακέτων της Lego® (EV3 και WeDo 2.0).

Rubén García Puente holds an M.A. degree in English Linguistics basing his Master Thesis on the bilingual field. He also holds a degree in Psychopedagogy and Bachelors of Physical Education and Foreign Languages (UCM). He studied, for three years, at the “Pädagogische Akademik des Bundes” Linz, Austria, where he also taught Spanish as a foreign language. In recent years his research interests have been CLIL, multilingual environments and ICT, which have been reflected in his publications, articles and talks.

He has shared his experience of seven years working in a bilingual school in different courses for the Spanish Ministry of Education and Comunidad de Madrid among others. During the last five years Rubén has been working at the European School Munich in Germany where apart from teaching, assists in the ICT field and has carried out several workshops about the use of the Interactive Whiteboard and robotics. Rubén has taken part in different congresses and guided workshops. At the Universidad Nebrija in Madrid, he has been teaching the subject ICT Applied to Teaching an L2 since 2013.

 

Share This
Αρέσει σε %d bloggers: