[views]

“Εμβύθιση στην ιστορία. Η Ακρόπολη κατά την «Χρυσή εποχή της Τέχνης» μέσω εικονικής περιήγησης”

Αίθουσα: Αίθουσα Εκδηλώσεων, Κτίριο Α,

Σάββατο 28 Απριλίου 2018

Αφορά: Όλους/ες  Θέσεις: Ελεύθερη είσοδος

Εκπαιδευτής: Οικονόμου Βασίλης


Σύντομη περιγραφή του εργαστηρίου:

Στη σύγχρονη εποχή, όπου οι πληροφορίες συνεχώς αυξάνονται, η ικανοποίηση των μαθησιακών μας αναγκών απαιτεί τη μετάβαση από παραδοσιακές …σε καινοτόμες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Η μάθηση γίνεται πολυδιάστατη, προσεγγίζεται διαθεματικά, καταλήγοντας στην ανάπτυξη ικανοτήτων του 21ου αιώνα μέσα από Γνώσεις, Δεξιότητες και Αξίες.  Η διαθεματική, ολιστική εκπαιδευτική παρέμβαση με αφορμή την Ιστορία, αποσκοπεί στο να γνωρίσουν οι μαθητές το «χρυσό αιώνα της τέχνης», τα εκπληκτικά δημιουργήματα που σώζονται ακόμη και σήμερα, να αναπτύξουν κριτική ικανότητα αναλύοντας και εξηγώντας την αναγκαιότητα αλλά και τον τρόπο δημιουργίας τους μέσα από δραστηριότητες αναζήτησης, κριτικής προσέγγισης πηγών, συλλογής και παρουσίασης πληροφοριών, παρατήρησης τρισδιάστατων απεικονίσεων, εμβύθισης σε εικονικά περιβάλλοντα, εικαστική δημιουργία και κατασκευές.

Στο εργαστήριο αυτό οι συμμετέχοντες φορώντας τα ειδικά γυαλιά, θα έχουν την ευκαιρία να εμβυθιστούν στο περιβάλλον, παρατηρώντας κτίσματα, ναούς, αγάλματα, πίνακες ζωγραφικής, έπιπλα, σκευή – στοιχεία της καθημερινής ζωής, …με χρώματα. Επιλέγουν και εισέρχονται στο εσωτερικό ναών και κτισμάτων αισθανόμενοι ως αρχαίοι Έλληνες που πλαισιώνονται από τα καθημερινά τους αντικείμενα. «Διέρχονται» από τα Προπύλαια θαυμάζοντας τη μοναδική έγχρωμη οροφή, όπως υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της «χρυσής εποχής».. Ο «Ξεναγός» δίνει πληροφορίες και η εικονική περιήγηση κάνει το ταξίδι στο παρελθόν μια πραγματική εμπειρία. Ο περιηγητης απολαμβάνει τη θέα (εσωτερική και εξωτερική). Βρίσκει και περιεργάζεται χαμένα ή σπασμένα αγάλματα πλέον, στην προηγούμενη κατάστασή τους με χρώματα και «ζωντάνια».


Λίγα λόγια για τον εκπαιδευτή

Ο Βασίλης Οικονόμου  από το 1994 είναι υπεύθυνος Συστημάτων Πληροφορικής στα Εκπαιδευτήρια Δούκα και το 2017 αναλαμβάνει Υπεύθυνος Τμήματος Πληροφορικής και Ψηφιακής Εκπαίδευσης. Από το 2004 είναι και υπεύθυνος της Ομάδας Μαθητικού Υπολογιστή των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, με στόχο την ένταξη και αξιοποίηση του ατομικού Μαθητικού Υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Από το 2006 είναι και μέλος του Γραφείου Ποιότητας των Εκπαιδευτηρίων Δούκα.

Είναι πιστοποιημένος αξιολογητής εταιριών με πρακτική εμπειρία στην αξιολόγηση εταιριών στο επίπεδο «Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία» – European Foundation for Quality Management Validator. Το 2013 κερδίζει τη διάκριση Expert Educator και εκπροσωπεί τη χώρα μας (2014) στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων που διοργανώνει η Microsoft στη Βαρκελώνη.  To 2014  κερδίζει με την ομάδα μαθητών του τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό προγραμματισμού: Kodu Kup (e-skils, European School Net, Microsoft). Το 2015 επιλέγεται εκ νέου ως Expert Educator (MIEExpert15) και ορίζεται ως ο ένας από τους δεκατρείς Microsoft Fellows στον κόσμο και κριτής των έργων των ομάδων.

Έχει συμμετάσχει ως ερευνητής και αναλυτής- προγραμματιστής στην σχεδίαση και υλοποίηση πάνω από 20 ερευνητικών έργων σχετικά με τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση αλλά και στην Ειδική Αγωγή. Έχει συμμετάσχει επίσης στην ανάπτυξη ερευνητικού και αναπτυξιακού λογισμικού στις περιοχές αυτές, με πάνω από 70 τίτλους λογισμικού, καταρτίζοντας παράλληλα εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πρακτική. Έχει αναπτύξει Συστήματα Διαχείρισης Δεδομένων (M.I.S.), σε αρκετά προγραμματιστικά περιβάλλοντα.  Έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες σε περιοδικά και έχει παρουσιάσει εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια με θέμα την «Εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία» και την «Ποιότητα στην Εκπαίδευση».

 

Share This